Modul A - Kritické myšlení

Obsah modulu:

  • třífázový model řízeného učení jako rámec pro aktivní učení žáků, přístup pedagogického konstruktivismu a pedagogiky zaměřené na dítě
  • prožitkové učení - Kolbův učební cyklus
  • metody práce (nejen) s textem ve všech předmětech
  • další aktivizační metody (brainstorming, clustering, kmeny a kořeny, volné psaní, Vennovy diagramy, ...)
  • složitější kooperativní strategie: skládankové učení - expertní skupiny, domovské skupiny, diskusní pavučina, ...
  • Bloomova taxonomie otázek a kognitivních cílů
  • vyhodnocování a hodnocení jako součást učení
  • práce s cíli učení a výuky, plánování lekcí mířících na dosažení cílů v oblasti naučné i sociálních dovedností (klíčové kompetence)

Kurz je postaven na prožitkovém učení, tzn. účastníci si vše sami vyzkoušejí a prožijí v ukázkových hodinách. Po nich bude následovat pedagogická reflexe a analýza hodin a činností. Praxe bude zasazena do teoretického rámce. V rámci kursu bude věnován čas tomu, aby si účastníci naplánovali, jak využijí nové poznatky a dovednosti ve vlastních hodinách Plány a reflexe budou konzultovány v celé skupině jak před realizací, tak po ní.
Kurz bude vytvořen pro celkem 65 pedagogických pracovníků, kteří budou rozděleni do 4 skupin (17+17+15+16), celková délka kurzu je 64 hodin.
Aktivita projektu bude probíhat od února do května 2010 (2 skupiny), dále od února do května 2010 (1 skupina) a od září do prosince 2011 (1 skupina). Účastnit se budou vždy 2 skupiny po cca 16 osob.
K aktivitě se vztahují mzdové náklady, náklady na nákup spotřebního materiálu, příručkek pro cílovou skupinu a flipchartu.
Výstupem této aktivity bude 65 absolventů kurzu, kteří získají Osvědčení o jeho úspěšném absolvování. 

 

 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR